fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe verhoog je de conversie in jouw webshop?

Meer bezoekers naar je website betekent vaak meer mensen die van jou kunnen kopen. Als eigen webshop eigenaar wil je dan ook aan de juiste knoppen gaan draaien, zodat je dit conversie gaat verhogen. Als eerste heb je natuurlijk inzicht nodig in je huidige conversatieratio. Wat is het percentage bezoekers van je website die een bepaalde handeling verrichten? Gaan ze daadwerkelijk over tot aankoop? Vanaf daar ga je aan slag met je webwinkel, zodat je dit percentage kunt verhogen. Welke actie zorgen voor een verhoging van je conversie in je webshop?

Voeg foto’s en video’s toe van hoogwaardige kwaliteit 

Je potentiële klanten kopen aan de hand van de foto’s en informatie die ze krijgen, zorg dus voor mooie foto’s. Een foto zegt namelijk meer dan duizend foto’s. Laat je producten dan ook vanuit verschillende hoeken zien. Zorg voor een goede inzoomfunctie. Maar voeg daarnaast ook mooie lifestylefoto’s toe, zo krijgen je bezoekers een goed beeld waar je het product voor kunt gebruiken.

Schrijf goede productbeschrijvingen

Naast foto’s wil je ook goede productomschrijvingen toevoegen. Zo krijgen je bezoekers een goed beeld, wat het product inhoudt. Geef niet alleen een opsomming wat de voordelen zijn van het product, geef ook details van het product en zoom in op de pijnpunten van de bezoekers. Schrijf de teksten ook SEO proof, want dit zorgt voor de zoekmachineoptimalisatie en dit is goed voor je onlinemarketing. Vind je het lastig om SEO teksten te schrijven? Wij kunnen je hier ook mee helpen. 

Meer verkeer naar je webshop door adverteren

Je kunt je website verbeteren waardoor meer mensen overgaan tot aankoop of je kunt zorgen dat meer mensen naar je website gaan. Dit doe je door te adverteren als ondernemer met je webwinkel op social media of Google. Meer potentiële klanten gaan je webshop zien, waardoor je een groter aantal mensen naar je webshop trekt. Hierdoor kan je ook je conversatieratio verhogen. Ben je er zelf niet vaardig in? Laat je helpen en ga je Ads uitbesteden. Dit is een investering, maar op de lange termijn levert dit meer geld op.

Vereenvoudig je afrekenproces 

Maak je afrekenproces niet te lang. Je bezoekers willen een simpel proces, waarbij er duidelijke stappen zijn. Als zzp’er besef je dit niet vaak, omdat je het vanuit een ander perspectief bekijkt, maar de online shopper heeft het druk. Zorg ervoor dat deze klanten als gast kunnen afrekenen en geen nieuw account moeten aanmaken. Maak het een overzichtelijk, snel en eenvoudig proces.

Voeg een live chat toe aan je webshop 

Bezoekers die vragen hebben, wil je snel helpen. Natuurlijk is de mogelijkheid er dat ze via mail en telefoon hun vragen kunnen stellen, maar het is idealer dat ze dit meteen kunnen doen via de live chat. Dan wordt de kans namelijk groter dat ze direct een bestelling plaatsen.

Wil je ook eens sparren met een online marketingbureau over je marketing of wil je je online zichtbaarheid verbeteren? Neem dan nu contact met ons op, wij helpen je er graag bij! Ben je ondernemer met een eigen webshop, volg ons op social media voor ondernemer tips. 

meer blog berichten

De beste 4 boekhoudpakketten voor je webshop

Heb je een webshop? Dan is een boekhoudpakket handig om je financiële administratie op orde te houden. Boekhoudpakketten helpen je om tijd te besparen en