fbpx

Wat zijn de voordelen van bloggen voor een webshop?

Het schrijven van SEO-blogs op je website levert veel voordelen op. Veel webwinkels doen dit nog niet, want die hebben er te weinig tijd voor. Dat is jammer, want als webshop laat je veel exposure liggen. Natuurlijk gaat er veel tijd inzitten als je ermee start, je moet je namelijk verdiepen in relevante onderwerpen, een contentstrategie verzinnen, je blogs schrijven, zodat je je conversie gaat verhogen op lange termijn. In dit artikel nemen we je mee wat de voordelen zijn van bloggen. 

Door blogs te schrijven investeer je in de relatie met je doelgroep

In je blogs staat je doelgroep natuurlijk centraal. Als je regelmatig waardevolle contentmarketing schrijft, dan is de kans groot dat je bezoekers terugkomen, omdat zij meer willen lezen. Als je de vindbaarheid website gaat vergroten, dan wordt je webshop meer gevonden via de zoekmachines. Dit is beter voor het vertrouwen van de klant. Grotere kans dus dat zij je product aan anderen adviseren!

Met bloggen laat je je maillijst groeien

Een mailinglijst is een belangrijke tool als je een eigen webshop hebt. De mailinglijst is namelijk een database van huidige klanten en potentiële klanten die binnen je doelgroep vallen. Zij zijn geïnteresseerd in je producten, daarom hebben ze zichzelf hiervoor ingeschreven. Als je over hun gegevens beschikt, dan kan je een waardevolle relatie met hun opbouwen. De blogs die je publiceert kan je gebruiken voor je nieuwsbrief, daarnaast kan je andere waardevolle informatie geven, zoals kortingen.

Je laat je expertise zien in de blogs 

Door blogs te schrijven en SEO-marketing hierin te verwerken over je product, laat je aan je doelgroep zien dat jij de expert hierin bent. Meer expertise laten zien, zorgt ervoor dat je als webshop meer autoriteit, geloofwaardigheid en vakkennis uitstraalt. Dit heeft als gevolg dat je doelgroep sneller bij jou gaat kopen.

Je wordt beter gevonden in de zoekmachines 

Je schrijft natuurlijk over een interessant onderwerp, wat relevant is voor je doelgroep. In deze blog verwerk je keywords om je online vindbaarheid te verbeteren. Je kijkt ook naar het zoekvolume van de woorden. Daarnaast voeg je interne links toe, zodat er een interne lintstructuur wordt gecreëerd. Zorg voor unieke content, want zoekmachines vinden het fijn dat websites regelmatig nieuwe content krijgen. Dit allemaal leidt tot betere vindbaarheid. 

Een blog is de brandstof van je onlinemarketing 

Een gepubliceerde blog kan je ook gebruiken voor andere online marketingkanalen. Deel je blog bijvoorbeeld op social media, zodat je de doelgroep die daar aanwezig is, ook de blog kan lezen. Deel hem daarna in je nieuwsbrief.

Het levert langdurige resultaten op 

Wil je dat je blog succesvol wordt, dan heb je een lange adem nodig, want het is een langetermijnstrategie. Als je de zoekwoorden Google goed verwerkt in je blog, dan duurt het minimaal drie maanden voordat de zoekmachines dit oppakken en je blog indexeren. Zodra Google of een andere zoekmachine ziet dat je blog veel lezers trekt, dan wordt je blog beter vindbaar, hij stijgt namelijk in de zoekmachines. Optimalisatie is dan ook belangrijk bij de blogs.

Wil je liever je SEO uitbesteden? Neem dan contact met ons op, wij zijn een onlinemarketingbureau dat jou helpt zichtbaarder te worden, zodat je meer bezoekers op je website krijgt. 

meer blog berichten

Junior Online Marketeer (SEO)

Ben jij een creatieve geest met een passie voor schrijven en online marketing? Droom je ervan om geweldige SEO-strategieën te ontwikkelen en onze klanten te

De 10 beste Shopify Apps voor jouw webshop

Als eigenaar van een webshop wil je natuurlijk het maximale uit je Shopify-winkel halen. Gelukkig zijn er tal van apps beschikbaar die je kunnen helpen