5 redenen waarom iedereen als je klant zien geen goed idee is…

In eerste instantie zou je denken dat het juist slim is om iedereen als je potentiële klant te zien. Hoe meer klanten, hoe beter toch? Maar hoe ga je ‘iedereen’ bereiken? Waar is ‘iedereen’ te vinden? En is ‘iedereen’ wel geïnteresseerd in jouw producten?

Ik geef je vijf redenen waarom het niet slim is om iedereen als je potentiële klant te zien:

  1. Het is lastig om je hele marketing in te zetten op iedereen. Het is als schieten met hagel. Een webshop waar geen duidelijkheid in zit, is niet alleen lastig voor je klant, maar ook voor jou. Want … hoe ga je communiceren?
  2. Jouw ideale klant heeft een probleem en jij biedt producten aan die dat probleem oplossen. Jouwniet-ideale klant heeft een heel ander probleem, dat jij met je producten niet kunt oplossen.
  3. Wanneer je niet weet wie je ideale klant is, heb je ook niet de mogelijkheid om je assortiment hier op aan te passen. Gevolg: jij blijft zitten met artikelen waar je klant niet naar op zoek is.
  4. Tijd = geld, ook voor jou. Je wilt zo snel mogelijk je investeringen terugverdienen. Een potentiële klant zover krijgen een aankoop te doen op je webshop, dat heeft tijd nodig. Echter, wanneer deze klant niet jouw ideale klant is, zal dit alleen maar langer duren.
  5. Het is makkelijker om je bestaande klant een herhalingsaankoop te laten doen, dan een nieuwe klant binnen te halen.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *