Waarom heeft mijn webshop nog geen verkopen?

Als je aan een webshop begint kan het zo zijn dat niet alles zo makkelijk gaat als je van tevoren had verwacht, maar van fouten leer je! Je zal vast denken dat het maken van een webshop het meeste werk is, maar daar kun je je nog flink in vergissen. Hoe zorg je voor verkopen? Zoek vooral niet verder. In dit blog vertellen wij jou alles wat je moet weten!

Simpele fouten die je kunt voorkomen

In het begin kun je niet weten wat mensen ervan gaan vinden. Daarom is het goed om een review functie te hebben. Klanten krijgen dan een goed gevoel omdat zij de eerlijke mening van anderen kunnen bekijken via jouw webshop. Het is belangrijk dat jouw contactgegevens terug te vinden zijn op je webshop. Zo kunnen jouw klanten, contact met je opnemen wanneer dat nodig is. Daarnaast is het ook gewoon wettelijk verplicht om contactgegevens op jouw website te hebben staan.

Zorg voor verschillende soorten betaalmethodes aan te bieden op jouw webshop. Zo geeft je de klant de keuze en hou je het simpel. Probeer de verzendkosten laag te houden en vooral in verhouding met de prijs van het product. Klanten haken vaak af als de verzendkosten hoog zijn, terwijl ze geen grote bestelling plaatsen.

Vindbaarheid

Zorg ervoor dat je webshop een goede vindbaarheid heeft. Dat is zeer belangrijk aangezien dat misschien wel een reden is waarom je veel klanten misloopt. De webshop moet er ook mooi en professioneel uitzien. Jij kunt tevreden zijn met hoe alles eruitziet, maar voor de klanten kan dat anders zijn. Ook al hou jij van kleurrijk en druk is dat toch geen slimme keuze voor jouw webshop. Het wordt dan snel rommelig en onoverzichtelijk, let daarop. Zorg er ook voor een goede productbeschrijving. Denk aan zoekwoorden en termen waar mensen veel op zoeken. Gebruik ‘’deze zwarte sneaker’’ in plaats van ‘’dit artikel’’.

Het product

Een goed product verkoopt vanzelf zeggen ze, maar hier zitten natuurlijk wel wat voorwaarde aan. De uitstraling van de webshop heeft zeker invloed op klanten. Met een goede uitstraling en betrouwbaarheid kom je al een heel eind. Wat ook belangrijk is, is dat je ervoor zorgt dat het een product van goede kwaliteit is. Wanneer een product goed bevalt, komen mensen sneller terug voor meer en laten zij misschien zelfs een goede review achter. Dat geeft het product al snel een goed beeld en helpt om nieuwe klanten te trekken.

Probeer ervoor te zorgen dat het product ook een logische prijs heeft. Tegenwoordig is het voor klanten heel makkelijk om prijzen online met elkaar te vergelijken. Dat kan een pluspunt- of een minpunt voor je zijn. Blijf altijd op de hoogte van de behoeftes van jouw doelgroep zodat je hier op tijd in kunt spelen.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *