Mrs e-commerce ...

BEHIND THE SHOP: SPRAY TAN SOLUTIONS

Online shoppen is de afgelopen jaren enorm toegenomen. Naast de grote bekende namen zijn er ook veel enthousiaste ondernemers die met een droom een webshop zijn gestart. Hoe leuk is het om meer te weten te komen over deze webshops? Daarom vraag ik wekelijks een aantal ondernemers het hemd van het lijf! Deze week is het de beurt aan Spray Tan Soltutions.

 

Mariska houdt van ondernemen en is sinds januari de nieuwe eigenaresse van Spray Tan Solutions (www.spraytansolutions.nl) die al bestaat sinds 2009.

Wat is de reden dat je Spray Tan Solutions hebt overgenomen?

Ik zag het als het ultieme verlengstuk van mijn vak spraytan technician, ik probeer de kennis en techniek over te brengen naar de alsmaar groter groeiende markt in de spraytan business en naar particulieren toe probeer ik hen te enthousiasmeren voor een gezondere manier van bruin worden

Wat verkoopt Spray Tan Soltions?

Alles op spraytan gebied, zowel de benodigdheden van aanschaf spraytan apparatuur, startpakketten, spraytan vloeistoffen en salon benodigdheden maar ook aan particulieren verkopen we vooral veel selftan producten.

Wat maakt Spray Tan Solutions uniek?

De persoonlijke klantenservice; bij elke bestelling krijgt de klant een handgeschreven ( bedank)kaart met tips voor bewaren van vloeistoffen en tips op gebied van spraytan technieken. Ik bel nieuwe klanten op wanneer ze apparatuur hebben aangschaft of voor het eerst een vloeistof hebben aangeschaft om te kijken of ik hen kan voorzien van persoonlijk advies. Ook krijgen klanten vaak een gratis product om te testen in hun salon.

Heb je ook nog andere werkzaamheden naast Spray Tan Solutions?

Ik heb hiernaast een mobiele spray tan salon en werk parttime als medische secretaresse, wegens groot succes van de webshop ben ik mijn uren aan het afbouwen en hoop ik volgend jaar voor 100% zelfstandig te zijn

Op welk platform draait de webshop?

Lightspeed.

Bereik je veel klanten via Social media?

Jazeker, Instagram, Facebook en de reactie ratio van deze klanten is groeiend.

Wat vind je het leukste aan het hebben van een webshop?

De warme telefonische contact onderhoud met klanten, mijn passie van spray tannen over te mogen brengen op salons en particulieren adviseren om te kiezen voor verantwoord bruinen.

Welk onderdeel van de webshop vind je een uitdaging?

Momenteel ben ik nog erg aan het pionieren en heb ik de shop nog maar kort overgenomen dus heb nog weinig eigen ervaring om te kunnen spreken wat ik lastig vind.

Wat zijn je toekomst plannen met Spray Tan Solutions?

Ik wil de klantenservice naar een nog hoger niveau brengen, onderscheidend te blijven ten opzichte van mijn concurrenten en ik wil om te beginnen de grotere klant gaan bezoeken om mijn service uit te breiden en de kennis te vergroten bij hen waardoor de omzet naar verwachting nog meer zal stijgen. De grootste groothandel te worden van de Benelux, momenteel ben ik de 3de groothandel op rij.

Welke tip zou je mee willen geven aan mensen die een webshop willen starten?

Wees niet bang om je persoonlijke touch erin aan te brengen, maak gebruik van je talent en kracht en vergeet niet dat het hebben van een webshop niet alleen maar bestaat uit “simpel”verkopen van je product maar verdiep je in de klant, in hun behoefte en zorg dat je betrokken bent bij hen. Wees onderscheidend en uniek in jouw markt!

meer blog berichten