fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe adverteer je succesvol op Instagram voor jouw webshop?

Je hebt het waarschijnlijk al honderden keren gehoord, maar het is toch écht zo… Social media inzetten voor jouw webshop is key! En hoewel het kan helpen om gewoon actief te zijn, is adverteren geen overbodige luxe. Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk nieuwe klanten bereiken en die klanten komen jou niet altijd vanzelf tegen. Adverteren kan je hierbij helpen! Maar, hoe adverteer je succesvol op Instagram? Daar hebben wij in dit blog een aantal handige tips voor!

Bepaal jouw doelen

De eerste stap bij het adverteren op Instagram is het bepalen van jouw doelen. Wil je de naamsbekendheid van jouw webshop vergroten? Wil je meer verkeer naar jouw website leiden? Of wil je de verkoop van een bepaald product stimuleren? Zodra je jouw doelen hebt vastgesteld, kun je gericht aan de slag gaan met jouw advertentiecampagne. MAAK GEEN GEBRUIK VAN DE PROMOTIE KNOP! Misschien heb je hem wel eens zien staan, het is een blauwe knop onder jouw bericht waar “Promoten” staat. Blijf van deze knop af, wat dit namelijk doet is jouw bericht aan random geselecteerde accounts laat zien. Je betaalt dus best wat geld aan een doelgroep die hoogstwaarschijnlijk niet bij jouw webshop past, zo haal je er dus ook niks uit. De Facebook Ads Manager is een véél betere optie!

Hoe maak je een Instagram-campagne?

In de Ads Manager van Facebook (en Instagram) heb je vier verschillende advertentie-indelingen: foto, video, carrousel en verhalen. Elk formaat heeft zijn eigen unieke sterke punten. Denk er dus goed over na, wat zou jouw doelgroep graag willen zien? En past het format bij wat jij wilt bereiken? Als je net begint met adverteren kan het heel lastig zijn om dit soort dingen in te schatten. Probeer daarom verschillende dingen uit en kijk gaandeweg wat het beste bij jouw doelgroep aansluit!

Maak gebruik van visueel aantrekkelijke content

Zéker op Instagram worden mensen eerst aangetrokken door jouw foto en daarna gaan ze pas de beschrijving lezen. Je moet dus opvallen! En goed ook, anders is jouw verhaal niet interessant genoeg. Zorg daarom voor hoge kwaliteit beeldmateriaal, kleur, teksten, vormen, ga zo maar door, alles wat kan helpen om aandacht te trekken. Natuurlijk niet overdrijven, het moet er wel professioneel uit blijven zien én passen bij de look and feel van jouw webshop. Het is belangrijk dat mensen jouw webshop kunnen herkennen aan de content die je plaatst, zoek dus een eigen huisstijl. 

Schrijf pakkende en overtuigende advertentieteksten

Nu je eenmaal de aandacht hebt is het tijd om na te gaan denken over de teksten. Instagram users houden van een korte, krachtige én duidelijke tekst. Draai er niet omheen en maak er niet een té lang verhaal. Zorg ervoor dat je een of twee regels tekst gebruikt die gebruikers snel kunnen lezen. Verwerk hierin jouw Unique Selling Points (USP’s) en een duidelijke Call-to-Action (CTA) die gebruikers aanzet tot actie! Denk bijvoorbeeld aan het bezoeken van jouw webshop of het kopen van een product. Wees duidelijk in waar je ze naartoe wilt sturen, als een potentiële klant jouw advertentie tegenkomt, maar het duurt hen te lang om te vinden waar ze moeten zijn, ben je ze kwijt. Mensen hebben een attentiespan van zo’n 2 seconden, dus alles MOET snel. 

Adverteren op Instagram is écht supervoordelig voor jouw webshop! Het vergroot de naamsbekendheid, stimuleert verkopen en leads, verhoogt de betrokkenheid bij jouw merk en ga zo maar door. Met de tips hierboven kom je al een eindje op weg, maar als jij nou meer hulp nodig hebt bij het adverteren voor jouw webshop, dan helpen wij graag! Bij Mrs E-commerce (https://www.mrsecommerce.nl/) laten wij samen jouw bedrijf groeien, dus neem zeker een kijkje op onze pagina “Social Media Advertenties en dan zien wij je daar. Tot snel!

meer blog berichten