fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe schaal ik mijn webshop op?

Heb je je webshop goed opgezet en heb je al wat klanten die je producten kopen? Dan is het tijd voor de volgende stap. Het begin is namelijk het moeilijkste, dan is het nog een idee en niet tastbaar. Dan is het vaak lastig te geloven dat je daadwerkelijk een succesvolle webwinkel gaat neerzetten. Toch is de fase waarin je moet gaan doorpakken ook lastig. Als je te lang hierin blijft hangen, dan breek je niet door je plafond heen en blijven de successen achter. Wil je ook succesboeken en opschalen met je webshop? Lees dan snel verder, hier zijn de beste tips voor je verzameld.

Zorg dat de basis goed staat 

Voordat je de beslissing neemt om op te schalen, wees dan eens heel eerlijk naar jezelf: ben je er echt aan toe om op te schalen? Want voordat hierover nadenkt, moet je echt de basis goed hebben staan. Dus je eigen website moet aantrekkelijke foto’s en tekst bevatten. Er moet al conversie plaatsvinden. Je moet een goed plan hebben staan, wat is de visie van de webshop? Je moet heel duidelijk voor ogen hebben wie je ideale klant is. Wat is je USP van de webshop? Zorg voor goede klantreviews. Daarnaast moet je het bestelproces juist ingericht zijn en zonder problemen functioneren. Mocht dit niet op orde zijn, ga dan eerst je website optimaliseren, voordat je gaat opschalen.

Verleid je klanten tot upselling en cross-selling 

Door middel van upselling verleid je je klant tot het doen van een grotere aankoop. Dus je verleidt ze als het ware tot het doen van het duurste model. Of zorg dat ze meerdere hoeveelheden kopen. Pas daarnaast ook cross-selling toe. Zorg dat je klanten meerdere aankopen tegelijk doen. Verleid ze bijvoorbeeld tot kassakoopjes. Dit zijn kleinere producten die je toch nog even snel toevoegt aan je winkelwagen.

Zet een loyaliteitsprogramma op 

Door een loyaliteitsprogramma kan je vaste klanten aan te binden. Op het moment dat klanten het gevoel hebben dat ze iets opgebouwd hebben, dan komen ze sneller terug. Dus geef bijvoorbeeld speciale kortingen alleen voor een groep vaste klanten. Of geef andere exclusieve extra’s. Deze klanten komen eerder terug, dus blijven loyaal naar jou toe!

  

Meer klanten binnenhalen door organisch verkeer

Ga andere marketingkanalen inzetten zoals blogs publiceren. Door dit in te zetten, haal je organisch verkeer naar je eigen website. Je zet namelijk de blogs op je eigen website.

Hiermee laat je je expertise zien. Maak ook gebruik van search engine optimalization oftewel SEO. Als je SEO juist inzet, kom je hoger te staan in de zoekmachine resultaten, waardoor dit meer potentiële klanten bereikt. Door middel van SEA en adverteren, wordt je webshop zichtbaarder via advertenties in zoekmachines of op social media. Dit is geen organisch verkeer, dus daar moet je geld voor betalen. Maar als je dit goed inzet, dan levert het uiteindelijk veel nieuwe klanten op. Of kies voor Google Shopping, zodat je producten via Google beter zichtbaar zijn.

 

Wil je SEO uitbesteden of toch juist SEA uitbesteden? Wij kunnen je hiermee helpen! Wij zijn een onlinemarketingbureau dat de juiste kennis bezitten, waarmee je wordt geholpen aan meer websitebezoekers en bestellingen. 








meer blog berichten

De beste 4 boekhoudpakketten voor je webshop

Heb je een webshop? Dan is een boekhoudpakket handig om je financiële administratie op orde te houden. Boekhoudpakketten helpen je om tijd te besparen en