fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe zet ik nieuwsbrieven in voor mijn webshop?

Heb je een eigen webshop, maar nog geen nieuwsbrief? Dan is dit een gemiste kans. E-mail marketing is namelijk een van de makkelijkste manieren om je klant te bereiken. Dit is vaak ook de goedkoopste manier. Hoe kan jij de nieuwsbrief inzetten voor je webshop? In dit artikel hebben we de beste tips voor je bij elkaar verzameld. 

Waarom e-mailadressen verzamelen? 

Er zijn al zoveel manieren waarop je je ideale klant kunt bereiken, via social media weet je genoeg klanten naar je webshop te lokken, waarom dan ook nog e-mails versturen naar je klant? E-mailmarketing is een goedkope marketingtool, want je kunt zelf de mails schrijven en daarnaast zijn de e-mailadressen gemakkelijk en snel bij elkaar verzameld. Als iemand een bestelling plaatst, kan je degene namelijk ook laten inschrijven op je e-maillijst. Als iemand dus op je lijst staat, weet je dus al dat het een warme doelgroep is, waardoor je je producten op een andere manier kunt verkopen dan op social media. Een goede marketingtool die je absoluut moet inzetten! 

Wat zet je in de nieuwsbrief? 

Bepaal als eerste een doel als je een nieuwsbrief gaat versturen. Met een doel erachter, weet je wat je moet schrijven en weet je wat het moet opleveren. Je kunt vertellen wat de ontwikkelingen zijn binnen je webwinkel of je kunt je nieuwste producten laten zien. Wil je meer omzet? Stuur dan actiemails, met bijvoorbeeld aanbiedingen van verschillende producten. Is je markt b2c, dan verschilt je nieuwsbrief natuurlijk wel met de b2b-markt. B2b is zakelijk en de consument is wat meer toegankelijk, waardoor de nieuwsbrief er al anders uitziet qua inhoud. Zo kan je makkelijker verjaardag mails sturen met kortingen. 

Klantloyaliteit belonen via mail 

Als je vaste klanten hebt, die vaak bestellen, beloon ze dan ook. Dit kan gemakkelijk door een mail eruit te sturen met een speciale actie of een korting. Hierdoor komen klanten terug en wordt de klantwaarde in je webshop verhoogd, waardoor je meer omzet maakt. 

E-mailcampagne opbouwen 

Het gemakkelijkste is om een e-mailcampagne op te bouwen. Dit doe je in programma’s zoals Mailchimp of Klaviyo. Dit zijn gemakkelijke programma’s waarbij je een duidelijke e-mail funnel bouwt en daarnaast is het ook nog eens gebruiksvriendelijk. Door een simpele e-mailcampagne te bouwen, ga je meer omzet halen uit je e-mail. Als deze eenmaal staat, komt een potentiële klant automatisch in de funnel. Zo heb jij er geen omkijken meer naar, maar behaal je wel meer omzet! 

E-mailadressen verzamelen doe je zo! 

Mailadressen kan je verzamelen door een pop-up of footer op je bestaande website te installeren. Daarnaast kan je social media inzetten. Je doet dit met betaalde advertenties. Of zet een actie in, geef potentiële klanten wat korting als ze zich inschrijven op de nieuwsbrief. 

Wil je ook nieuwsbrieven inzetten in je marketing? Heb je daar hulp bij nodig? Neem dan contact op met Mrs E-Commerce, wij helpen je bij je webshop groei en webshop optimaliseren. Niet alleen zijn wij goed in de nieuwsbrief zo goed mogelijk in te zetten, wij maken van je volgers trouwe klanten.  

meer blog berichten