fbpx

Hoe verhoog ik conversies in mijn webshop met je betaalmethodes?

Conversie is een belangrijk begrip als je een webshop hebt. Een conversieratio is namelijk de verhouding tussen het totaal aantal bezoekers op je website en het aantal wat overgaat tot aankopen. Je wilt dat het aantal natuurlijk hoog is. Als je ziet dat het verkeerd gaat bij de betaalpagina, dan wil je weten wat er precies verkeerd gaat of hoe je deze conversie kunt verhogen. In dit artikel nemen we je mee hoe je je conversie kunt optimaliseren met de betaalmethode.

De verschillende betaalmethodes in je webshop integreren

Je bent als webshopeigenaar natuurlijk goed op de hoogte van alle betaalmethodes. Je biedt er zelf waarschijnlijk ook verschillenden aan. Betaling met creditcard, iDEAL, PayPal of achteraf betalen. Je wilt verschillende betaalmethodes aanbieden aan je klant, want dan bestaat er een grotere kans dat de klant de bestelling plaatst. Betalen is een belangrijke stap in het aankoopproces, dus je wilt dat dit heel goed ingeregeld is. Richt daarom het betaalproces zo makkelijk en soepel mogelijk in. Een goed betaalproces zorgt ervoor dat klanten een fijne winkelervaring hebben en daarna weer terugkomen. Deze betaalmethodes kan je met Pay allemaal tegelijk integreren in je webshop. 

Betaalmethode Pay helpt met de conversie-optimalisatie 

Pay. heeft maar liefst vijftig verschillende betaalmethodes. Ze is niet alleen aanbieder van verschillende betaalmethodes. Pay heeft een ingebouwde software, wat vergelijkbaar is met Google Analytics, waardoor je alles kunt meten. Zo ben je op de hoogte waar de transacties vandaan komen. Je kunt exacte conversies meten met dit systeem. Ze biedt daarnaast met de app belangrijke informatie over je online betaalverkeer. Daarnaast heeft Pay. verschillende conversie-verhogende features. Hieronder worden er drie genoemd. 

Personaliseer de check-out van je webshop 

Door de check-out van je eigen webshop te personaliseren, creëer je een fijne winkelervaring. De klant voelt zich gezien, want op basis van eerder verzamelde data ziet de klant bij de check-out de beste betaalvoorkeuren. Consumenten ervaren hierdoor een betere betaalervaring en er is hierdoor een grotere kans op conversie. Daarnaast kan je ook je eigen kleuren en logo gebruiken, om de merkidentiteit bij de klant te vergroten. 

Smart routing & cascading 

Creditcardtransacties, gedaan door consumenten of ondernemers worden gerouteerd via acquiring route en optimale processing. Door deze verwerkingsroute te optimaliseren, krijg je meer conversie. Je kunt ook de routes van partners gebruiken. Ideaal als je meerdere online verkoopkanalen hebt. Je klant krijgt meer keuze. 

Second-chance e-mails sturen als de betaler is afgehaakt 

Stuur een e-mail als de bestellingen niet voltooid zijn bij de betaling. Door deze tool te optimaliseren, zorg je ervoor dat de klant alsnog een kans krijgt om zijn betaling af te maken. Wie weet is het scherm per ongeluk weg geklikt. Door deze conversieoptimalisatie toe te passen, kan de conversie al met vijfentwintig procent worden verhoogd. Het is gemakkelijk op te zetten en de mail wordt alleen verstuurd als de klant geen vergelijkbare transactie heeft afgerond.  

Meer weten over je webshop optimaliseren of hoe je je marketing goed kunt inzetten wat zorgt voor meer orders in je webwinkel? Neem dan contact op met Mrs E-Commerce. Door kleine aanpassingen zorgen wij al voor een mega omzetgroei! 

 

meer blog berichten

Junior Online Marketeer (SEO) (Parttime)

Ben jij een creatieve geest met een passie voor schrijven en online marketing? Droom je ervan om geweldige SEO-strategieën te ontwikkelen en onze klanten te