fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe zet je TikTok in voor je webshop?

Steeds meer bedrijven zetten video in op social media. Logisch ook, want door video in te zetten, krijgen potentiële klanten sneller een band met het bedrijf. Video wekt namelijk sneller vertrouwen bij iemand. Dit heeft als gevolg dat deze potentiële klanten sneller je producten of diensten afnemen. Bij uitstek is het platform TikTok hier het juiste kanaal voor. Steeds meer verschillende doelgroepen zijn ook hier vindbaar, niet alleen maar tieners. Wat is het precies en hoe zet je dit in voor je webshop?

Socialmediaplatform TikTok, wat is het precies?

TikTok is een socialmediakanaal wat wereldwijd wordt gebruikt. Het is een Chinese app waarop je korte video’s en posts kunt plaatsen en bekijken. De app TikTok is interessant voor je business, want nog niet veel webshops of bedrijven zijn hierop actief. En dit is zonde, want je ideale klant bevindt zich hier wel! Het social mediakanaal TikTok is ook snelgroeiend. Belangrijk dus om hier ook content op te gaan maken.

Content creëren op TikTok 

Hoe zet je TikTok in voor je eigen marketing? Je start met een account aanmaken en dit koppel je aan andere social mediakanalen. Als je je eigen video’s gaat maken, houd het simpel en start gewoon met het filmen met je smartphone. Belangrijk is dat je jezelf laat zien en ook de persoonlijkheid van je eigen merk laat zien. Zo bouwen ze sneller een band met jou en je webshop op en gaan ze sneller over tot conversie.

Je eerste video maken op het socialmediakanaal TikTok

Als je TikTok gaat inzetten in je social media marketing, zorg dan dat je start met een spetterende video. Maak een korte video, rond de vijftien seconden, waarin je het publiek geboeid houdt. Maak bijvoorbeeld een video over je producten of maak een unboxing video. Gebruik hierin een aantal hashtags en vergeet ook je video niet te ondertitelen. Ga je je video uploaden, analyseer je content dan na een tijdje en optimaliseer daar waar nodig.

Zet influencers in om videocontent te maken

Ga niet alleen zelf aan de slag met video’s, maar zet ook influencers in om je bereik te vergroten. Kijk niet alleen naar het aantal volgers, maar kijk naar de doelgroep die de influencer heeft. Daarnaast is de persoonlijkheid van de influencer belangrijk.

Zet TikTok in om te adverteren

Via betaalde advertenties bereik je ook je doelgroep. Adverteren op TikTok is nog vrij goedkoop, want niet elk bedrijf zit op dit platform. Belangrijk is dat je content van je TikTok-advertenties origineel en overtuigend is. Leef je uit en denk “out of the box”. Laat jezelf zien en zorg ook dat je je business optimaal inzet op TikTok. Een heldere targetting van je doelgroep in combinatie met originele video’s zorgt voor een hogere conversie naar je webshop toe.

Wil je ook TikTok inzetten om zichtbaar te zijn of wil je graag op TikTok adverteren, maar weet je niet hoe je dit moet doen? Neem dan contact op met ons, wij zijn een full service online marketingbureau en hebben alle kennis in huis om je hiermee te helpen. 

 

meer blog berichten