fbpx Mrs e-commerce ...

Veel voorkomende Facebook advertising fouten die je moet vermijden

Staan jouw Facebook advertenties al een tijdje aan, maar leveren ze niets op? Dit is natuurlijk zonde van je geld en je wilt juist een zo goed mogelijk resultaat behalen met je advertenties. Maar waar kan dit nou precies aan liggen? Wij hebben een aantal fouten op een rij gezet, zodat jij ze de volgende keer kunt vermijden.

Te veel advertenties aan hebben staan met een minimaal budget

Wanneer je met een klein dagbudget adverteert moet je voorkomen om niet te veel advertentiesets met veel advertenties aan te hebben staan. Dit zorgt ervoor dat je advertenties niet veel geld uit kunnen geven, waardoor ze waarschijnlijk ook niks zullen opleveren.

De verkeerde campagne doelstelling kiezen

Voordat je de campagne publiceert moet je ervoor zorgen dat je zeker bent dat je de juiste doelstelling hebt gekozen. Wil je juist meer verkeer naar je website om zo meer naamsbekendheid op te doen, of wil je juist meer conversies? Bedenk van tevoren goed wat je met de advertenties wilt bereiken. Wanneer je de verkeerde doelstelling kiest kan dit ook ervoor zorgen dat je advertenties niks opleveren. Zorg ook dat je advertentietekst en je call-to-action aansluit bij je doelstelling.

Je bewerkt je advertenties te vaak

Wanneer je de advertenties te vaak bewerkt kan dit effect hebben op je advertentieprestaties. Probeer je advertenties daarom niet te vaak te bewerken en zorg ervoor dat je advertenties genoeg tijd hebben om te leren. Wanneer bepaalde producten zijn uitverkocht schakel de advertentie dan uit. Heb je een carrousel advertentie met bijvoorbeeld kledingitems en wil je tekst en/of afbeeldingen hierin aanpassen, naar bijvoorbeeld de najaarscollectie? Kopieer dan deze advertentie, zodat je de resultaten van je oude advertentie nog kan vergelijken met de nieuwe advertentie. Zo kun je ook bepalen welke tekst en/of afbeeldingen beter aanslaan bij de doelgroep. 

Geen gebruik maken van sociaal bewijs om vertrouwen te winnen

Advertenties met goede engagement creëren vertrouwen. Kijk naar de best presterende advertenties en hergebruik de advertentietekst en/of stijl van de advertentie. Dit zijn dus teksten/afbeeldingen die goed aanslaan en het is helemaal niet erg om af en toe dezelfde tekst te gebruiken. Let wel op dat je de tekst na een tijdje aanpast, omdat mensen het anders wel hebben gezien. Probeer je tekst ook aan te passen naar het weer. 

Wanneer je geen mensen uitsluit die al bij je hebben gekocht

Vergeet niet om klanten uit te sluiten die al bij je hebben gekocht, zodat je geen irritatie bij hen opwekt en geld hieraan verspild. Dit is natuurlijk zonde!

 

Succes met het toepassen van deze tips!

meer blog berichten