Mrs e-commerce ...

Tips voor het adverteren voor jouw webshop of Facebook

Organische berichten worden tegenwoordig door steeds minder mensen gezien. Er wordt verwacht dat de komende jaren het organisch bereik van jouw social mediastrategie zal gaan afnemen. Wil jij iets bereiken met jouw social mediastrategie dan moet je gaan adverteren op Facebook!

Voordelen van adverteren op Facebook

Facebookadvertenties bieden meerdere voordelen. De advertenties zijn doelgericht, je kunt zelf instellen welke doeleinden je eraan wilt hangen. Bij een doelgerichte advertentie kun je ervoor kiezen om meer bezoekers naar je pagina te leiden, meer producten te verkopen of meer likes te behalen.

Door gebruik te maken van Facebook advertenties kun je een groter bereik behalen dan met een organische post. Bij het aanmaken van een advertentie kun je je specifiek richten op interesses en demografische gegevens van jouw doelgroep. Er zit geen vastgesteld bedrag gebonden aan adverteren dit maakt het betaalbaar, omdat je zelf je budget kan vaststellen die jij ervoor over hebt.

Een Facebook pixel zorgt ervoor dat jij makkelijk de resultaten van jou Facebook advertentie kunt bijhouden. Facebook leert doormiddel van deze pixel jouw bezoekers beter begrijpen, hierdoor kun je een aangepaste doelgroep aanmaken. Dit wordt ook wel vergelijkbare doelgroepen genoemd. Deze doelgroep lijkt op je bestaande website bezoekers.

Met een Facebook advertentie vergroot je je naamsbekendheid, omdat de Facebook gebruikers jouw advertentie met regelmaat krijgen te zien. Ook kunnen de gebruikers zien of vrienden het product of de dienst al leuk vinden, dit schept meer vertrouwen. Facebook biedt tools om jouw advertenties te analyseren, door pagina statistieken en conversiepixels kun je gemakkelijk de advertenties tussentijds bijstellen.

Tips voor adverteren op Facebook

1. Waarom een Facebook pixel installeren?
Een Facebook pixel verzamelt gegevens over jouw bezoekers. Met deze pixel kun je verschillende doelgroepen aanmaken per advertentie. Je kunt aangepaste doelgroepen aanmaken (retargeting), dit betekent dat de website bezoekers producten te zien krijgen die zij al eerder op de website hebben bekeken.

2. Lookalike audiences/vergelijkbare doelgroepen
Waarom een look a like doelgroep? Een look a like doelgroep kun je zien als een lijst van Facebook gebruikers die vergelijkbaar zijn met de data waarmee de groep wordt aangemaakt. Met deze doelgroep richt je tijdens deze advertentie je op nieuwe (potentiële) klanten, die interesse hebben in jouw onderneming.

Voorbeelden van een look a like doelgroep:

  • Websiteverkeer
  • App activiteit
  • Klantenbestand (e-mail lijst)
  •  Engagement op Facebook


3. Specifieke targetting

Met specifieke targetting bereik je mensen waarvan de kans groot is dat zij met jouw onderneming interactie zullen ondergaan. Tijdens het gericht adverteren kun je je richten op een bepaalde leeftijdscategorie, bijvoorbeeld 25- 32. Je kunt hierna nog gerichter adverteren door een regio of stad toe te voegen. Zo zorg je ervoor dat alleen deze groep jouw advertenties te zien krijgen! Richt je in het begin niet op een te grote groep, dan behaal je een lager bereik. Bij specifieke targetting worden er ook vaak doelgroepen aan gemaakt die vergelijkbaar is met de mensen die jouw website al eens hebben bezocht (look a like doelgroep).

4. Steek tijd in een goede advertentietekst
Waarom is een goede advertentietekst belangrijk? Een goede advertentietekst zorgt voor een betere vindbaarheid online en meer klanten! Door het schrijven van een SEO-tekst gebruik je de woorden die jouw (potentiële) klanten het meest gebruiken.

Gebruik een goede lay-out voor jouw advertentietekst. Zorg ervoor dat jij een pakkende kop hebt, waarmee je de aandacht van jouw doelgroep trekt. In de tekst moet je de lezer proberen aan te sporen, dit kan door middel van een call-to-action. Zorg ervoor dat jouw advertentie altijd wordt gelinkt naar de juiste pagina.

5. Upload je mailingbestand naar Facebook
Je kunt je mailingslijst uploaden op Facebook, hiermee kun je adverteren naar mensen waarvan je al weet dat zij geïnteresseerd zijn in de producten of diensten die jij aanbiedt. Met deze manier van targeten zorg je voor een hoger engagement en conversiepercentage.

Heb jij geen zin om zelf te adverteren of heb je geen idee hoe je een pixel moet instellen? Kijk dan bij de diensten die wij aanbieden betreft het adverteren. Wij kunnen dit volledig uit handen nemen, dat u zich kan focussen op andere belangrijke dingen!

meer blog berichten