fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe adverteer je succesvol op Facebook voor je webshop?

Als webshopeigenaar wil je meer bezoekers naar je webshop trekken. Meer verkeer op je webshop betekent namelijk meer bestellingen. Daarom is het slim om te gaan starten met Facebook adverteren. Je webwinkel wordt dan online meer gezien onder je doelgroep. Als je de Facebook advertenties juist inzet, betekent het meer leads, wat uiteindelijk leidt tot meer omzet en dat is natuurlijk wat je wilt! In dit artikel delen we tips hoe je succesvol kan adverteren op Facebook. 

Advertentiebeheer instellen op Facebook 

Een goede start is om te beginnen met het aanmaken van een business account, daarmee ga je voor je online winkel advertenties maken. Je kunt op Facebook gemakkelijk een business account aanmaken via business.facebook.com. Hier ga je gebruikmaken van het advertentiebeheer en ga je uiteindelijk je advertentie laten zien op Facebook of Instagram (dit is onderdeel van Facebook). Je gaat geen gebruik maken van de eenvoudige advertentiemogelijkheden die Facebook zelf promoot. Daarmee krijg je niet meer conversie naar je webshop. De kosten voor een Facebook advertentie liggen hier ook veel hoger in vergelijking met wat het uiteindelijk oplevert. Nee, je wilt zelf op Facebook adverteren met een zelfgemaakte advertentie en zo je doelgroep bereiken. 

Een specifiek type advertentie uitkiezen

Op het platform kan je kiezen voor ongeveer tien advertenties. Welke je kiest, hangt af van je specifieke doel. Formuleer dat dus eerst, zodat je je strategie en campagne hierop kunt afstemmen. Het type advertentie hangt dus af of je gaat voor merkbekendheid, bereik, betrokkenheid, conversie of leads genereren. De kosten hangen af van het aantal kliks. Zijn die kliks naar een download of naar je webshop? Op basis daarvan kunnen de kosten verschillen. Per dag ben je verplicht om minimaal tien euro te besteden. Maak dus een goed plan voordat je begint met Facebook advertenties. Zorg dat je van tevoren een budget hebt vastgesteld wat je aan de ad social media kwijt wilt zijn, zodat je niet ineens voor verrassingen staat. 

Je doelgroep vinden 

Je kunt een specifieke doelgroep aanmaken op het platform, hier kun je invullen of het een man of vrouw is. In welke leeftijdscategorie ze zitten. Zorg dat deze specifiek is, je wilt natuurlijk voor zoveel mogelijk weergaven gaan, maar wel een advertentie die ze aan de juiste doelgroep laten zien. Je bestaande klanten zitten hier tussen, maar Facebook kan zelf een vergelijkbare doelgroep aanmaken met dezelfde interesses en overeenkomsten. 

Ga testen met je advertenties 

Testen is het belangrijkste. Probeer je afbeeldingen en advertentietekst af te wisselen. Lees daarna in de resultaten wat voor effect het heeft. Een advertentie is een promotie voor je eigen bedrijf of webshop, dus zorg dat je meer inzicht krijgt en aan de goede knoppen gaat draaien. 

Waarschijnlijk ben je na het lezen van deze blog overladen met informatie en zie je door de bomen het bos niet meer. Heb je hulp nodig met je advertenties, want je wilt nu echt gaan knallen met je eigen bedrijf? Neem dan contact op met Mrs E-Commerce. Wij helpen je bij het adverteren.

meer blog berichten