fbpx

7 Tips voor adverteren op Instagram voor webshops, om de verkopen te verhogen

Wil jij meer verkopen via social media? Dan is adverteren op Instagram misschien wel een optie voor jou! Adverteren op Instagram is eenvoudig en het aantal Instagram gebruikers neemt nog altijd ieder jaar toe. Met het adverteren op Instagram kun je het bereik van je webshop enorm vergroten, maar waarschijnlijk levert dit ook meer verkopen op. In dit blogartikel geef ik je 7 tips voor het adverteren op Instagram, om de verkopen in je webshop te kunnen verhogen.

Tip 1: Maak gebruik van tekst in je advertentie

Door tekst te gebruiken in je advertentie, leg je de nadruk op belangrijke informatie en overtuig je mensen om te klikken op je advertentie. Voeg daarnaast een link naar de juiste productpagina op je webshop toe. Je kunt tekst bijvoorbeeld inzetten als call-to-action of als inspiratie.
Zorg er wel voor dat je de tekst kort houdt. De tekst moet namelijk niet meer dan twintig procent van je video of foto in beslag nemen.

Tip 2: Zoek interactie met je volgers

De betrokkenheid en het bereik met en van je advertenties kunnen enorm worden vergroot door interactie te zoeken met je volgers. Je kunt de interactie verhogen door je advertentietekst te laten eindigen of te beginnen met een vraag. Hierdoor stimuleer je volgers dan om een reactie achter te laten over de items die je verkoopt en om ook anderen te taggen in jouw bericht.

Tip 3: Maak gebruik van user generated content of influencers

User generated content is eigenlijk alle content die je volgers maken van een product. Door volgers te gebruiken als ambassadeurs creëer je herkenning en inspireer je de doelgroep. Zo ziet jouw doelgroep bijvoorbeeld hoe anderen het product gebruiken of hoe de outfit bij een ander staat. Ook kom je vaak geloofwaardiger over als webshop.

Tip 4: Voeg een call-to-action toe

Zorg ervoor dat je altijd een call-to-action toevoegt aan de advertentie. Hiermee stimuleer je de doelgroep om actie te ondernemen en op de advertentielink te klikken. Dit kun je doen door bijvoorbeeld “shop nu” of “bekijk nu” toe te voegen. Het is belangrijk dat je call-to-action ook aansluit bij het doel van de advertentie. Verkoop je kleding op je webshop? Dan sluit de call-to-action “shop nu” goed aan!

Tip 5: Fotografie staat centraal

Instagram is een medium wat echt gericht is op fotografie, inspiratie en creativiteit. Zorg ervoor dat je dit meeneemt in je advertentiestrategie. Bedenk van tevoren wat voor beeldmateriaal je doelgroep graag voorbij ziet komen op Instagram en hoe je de content daarop kan afstemmen.

Tip 6: Trek bij gebruik van video direct de aandacht

Wanneer je gebruik maakt van een video in je advertentie, zorg er dan voor dat je video direct de aandacht trekt. Uit onderzoek blijkt dat kijkers in de eerste drie seconde bepalen of de video interessant genoeg is om verder te kijken.

meer blog berichten

Adverteren op Facebook: do’s and dont’s

In de digitale wereld van tegenwoordig is adverteren een belangrijk onderdeel van elke succesvolle marketingstrategie. Facebook ads bieden bedrijven de mogelijkheid om een breed publiek