fbpx Mrs e-commerce ...

Hoe wordt mijn webshop beter gevonden in Google?

Als webshop eigenaar is er één duidelijk doel: zo veel mogelijk verkopen. Hier heb je zo veel mogelijk bezoekers voor nodig, maar hoe doe je dat? Eén van de belangrijkste manieren om dit voor elkaar te krijgen is ervoor zorgen dat jouw online winkel goed gevonden wordt in Google. Hoe hoger je webshop in de zoekresultaten staat, hoe meer bezoekers je kunt verwachten. Hoe wordt mijn webshop beter gevonden in Google? Vraag je je wellicht af, geen zorgen. In dit blog gaan we daar dieper op in!

Waarom is mijn webshop niet vindbaar in Google?

Er zijn verschillende redenen waarom jouw webshop niet vindbaar is in Google, zoals een probleem met zoekmachineoptimalisatie, weinig of geen waardevolle content of wellicht loopt jouw website technisch niet helemaal zoals het zou moten. Het is belangrijk om deze problemen aan te pakken om jouw webshop beter vindbaar te maken. Lees verder om te kijken wat je hieraan kunt doen!

Creëer waardevolle content voor je doelgroep

Een van de belangrijkste onderdelen van zoekmachineoptimalisatie is het maken en plaatsen van waardevolle content. Google vindt het belangrijk dat websites regelmatig nieuwe en relevante content publiceren. Uiteindelijk is Google gericht op het vinden van informatie. De makkelijkste manier om dit voor elkaar te krijgen is door te gaan bloggen. Het klinkt misschien heel stoffig en ouderwets, maar het is dus superwaardevol voor jouw webshop. Door te bloggen zorg je niet alleen voor waardevolle informatie voor je bezoekers, maar vergroot je dus ook de kans dat je webshop beter gevonden wordt in Google. Zorg wel dat de blogs gaan over onderwerpen die relevant zijn voor jouw doelgroep. Als jij babyspulletjes verkoopt, moet je dus niet gaan bloggen over hoe je het snelst kunt afvallen. Schrijf dan bijvoorbeeld een blog over alles wat je nodig hebt voor een newborn. Door je te verdiepen in de vragen en problemen van je doelgroep, kun je waardevolle informatie bieden die hen helpt bij het oplossen van problemen of het maken van beslissingen. Daarnaast is het belangrijk dat de content op een manier geschreven is die aansluit bij je doelgroep. Dit betekent dat je niet alleen rekening moet houden met hun interesses, vragen en problemen, maar ook met de manier waarop zij praten en denken. Je moet de schrijfstijl, woordkeuze en tone of voice aanpassen aan jouw klanten. Je natuurlijk ook jouw blogs uitbesteden, daar helpen wij graag bij!

Gebruik SEO voor een betere vindbaarheid

Een belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is het gebruik van relevante zoekwoorden. Dit zijn woorden waarop mensen zoeken als ze op zoek zijn naar producten die jij aanbiedt. Om je online aanwezigheid te verbeteren, is het belangrijk om deze zoekwoorden te verwerken in de inhoud van je webshop, zoals productbeschrijvingen en categorieën. Maar let op! Het is belangrijk om niet te veel zoekwoorden te gebruiken. Dit kan juist een negatief effect hebben op de vindbaarheid van je webshop. 

Optimaliseer de technische aspecten van je webshop

Het verbeteren van de technische aspecten van je webshop is net zo belangrijk als de inhoud van jouw pagina. Zorg bijvoorbeeld voor een duidelijke URL-structuur, zodat zoekmachines deze gemakkelijk kunnen interpreteren en indexeren. Voeg daarnaast duidelijke en pakkende meta descriptions toe, die de aandacht van bezoekers trekken en hun interesse wekken. Een ander belangrijk aandachtspunt is het verbeteren van de afbeeldingen op je webshop, zodat ze snel laden en van hoge kwaliteit zijn. Dit is niet alleen belangrijk voor de zoekmachine ranking, maar ook voor de gebruikerservaring van je bezoekers. Tot slot is snelheid een belangrijke factor voor de ranking van je webshop op Google. Zorg ervoor dat je webshop snel laadt en dat bezoekers niet lang hoeven te wachten voordat ze kunnen beginnen met browsen en shoppen.

Hoewel het verbeteren van je vindbaarheid in Google wat tijd en moeite kost, is het uiteindelijk de investering meer dan waard. Door te werken aan de genoemde aspecten kun je uiteindelijk meer bezoekers en een hogere omzet genereren. Je weet wat je te doen staat! Bij Mrs. E-commerce helpen wij je graag op weg!








meer blog berichten